BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Iklan Lagi~

Pengunjung Laman ini =

Tuesday 29 November 2011

KTMB punya cerita~

Cerita pasal KTMB Komuter nie, aku dah naik muak dah. Memang sebagai anak Malaysia, aku bangga la dengan kemajuan yang ada sekarang ni. Tapi kalau kemajuan yang ada atas nama saja, tapi pengurusan macam sial! Baik tak payah ada kemudahan, kan?? Aku pelik bila tau pengurusan KTMB uruskan monorel di Mekah. Jauh dowh, sampai Arab Saudi diorang gi uruskan. Bangga kejap aku.

Tapi hari Ahad lepas, kebanggaan aku tue terus meleset. Sebab malas nak bermotosikal ke Pasar Malam Jalan TAR, aku nekad guna KOMUTER KTMB. Kalau dah boleh menguruskan monorel di Arab Saudi, mesti la kat tanahair sendiri, perkhidmatan TIP_TOP!. Aku sampai kat stesen Kg Batu jam 1400. Lepas beli tiket, aku turun ke tempat menunggu, tengok jadual, tren akan tiba pada jam 2041. Terkejut manusia jap aku. Takkan aku nak tunggu sampai 7 jam??? DAMN.





Aku pun naik balik ke kaunter tiket, Tanya dekat budak dalam tue, “lambatnya tren, jam 2041 baru ada??”. Budak tue senyum “ abg, tren jam 1411, tapi mungkin lewat 20 minit. Sebab blablabla..” “abes tue, yang dekat signboard tue? “ “ owh, itu yang semalam punya abg, diorang tak tukar lagi, mungkin operator tertido”. 

Hahahahaha.. pecah perut aku dengar jawapan dari budak kaunter tue. Oittt, KTMB, korang nie memang awal² pagi datang keje dah niat nak tipu RAKYAT ke??? Memalukan la, korang memang LEMBAB!! Spesies mentekedarah duit RAKYAT macam korang nie, memang patut ditukarkan jer!! 

0 Ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...