BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Iklan Lagi~

Pengunjung Laman ini =

Wednesday 23 November 2011

Cakap Jangan Tipu~

Perdana Menteri, umum satu undang-undang HUTAN yang masih digunakan dalam negara kita ni akan dimansuhkan. Aku antara yang gembira dengan pengumuman yang PM buat sebab dalam tamadun dunia kita ni, tak pelu la ada undang² HUTAN. Tapi tak dinafikan, bila undang² HUTAN nak dimasuhkan, yang paling marah sekali penghuni HUTAN la. Biasa la, BERUk, dah biasa dengan keadaan HUTAN & undang²nya. Jadi logik la BERUK² tue melompat² depan pintu tamadun manusia, minta undang² mereka terus digunakan. Kesian ko BERUK!!

Tapi itu cerita tV bhai, cerita untuk santapan orang² kampung, makcik² FELDA dan PENCHACHAI yang kuat ampunya. Bagi anak muda yang dikelilingi dengan media alternatif macam aku, memang aku tak percaya langsung, PROPA jer lebih. Nak jadi cerita, terkeluarla kisah penahanan beberapa orang dibawah akta HUTAN  tue kat SABAH. Terkejut manusia kejap aku, kata nak mansuh????!! Selamba jer kawan aku bagitau, mansuh bulan MAC 2012 nanti, kena buat pelan² dan akan digantikan dengan undang² baru yang berperikemanusia sikit.

Owh, patut la kena tangkap, takpela, yang kena tangkap tue, kena la tunggu orang gomen tak sibuk, sebab diorang nak drafkan undang² baru nie bukan senang, susah! Nak jawab TELEFON pun susah, apatah lagi nak draf undang² kn? hahaha..

Tapi semalam aku terbaca dalam TheSun (dapat free depan opis), Sepupu PM agak marah membidas semua blogger yang mempersoalkan penahanan yang dibuat dibawah undang² HUTAN tue. Dia siap bidas SUHAKAM lagi, sebab bela nasib manusia yang teraniaya bawah undang² HUTAN. Aku pun pelik la, kalau dalam cerita orang putih, manusia lawan alien ke, manusia lawan APES ke, mesti manusia yang tolong manusia jugak. Tapi pelik, manusia serang manusia sebab nak lindung undang² BERUK. Lepas tue bagitau, negara BERUK yang lain pn ader undang² BERUK???  apa ke BERUK perangai macam tue??

Better PM jumpa sepupu dia balik, bincang elok², nak mansuh ke tak undang² BERUK nie?

0 Ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...